ایزی سیگنال | بورس،فارکس،ارزهای دیجیتال،دلار

استراتژی نوسان گیری در بورس

در مقاله قبل درباره تایم فریم ها صحبت کردیم و اینکه تایم فریم های کوتاه مدت و بلند مدت چه ویژگی هایی دارند و برای هر تحلیل از کدامیک استفاده می کنیم. گفته شد که بعضی از معامله گران با تحلیل در بازه زمانی کوتاه مدت کسب سود می کنند. توی این مقاله متوجه می شویم یکی از کاربرد های تایم فریم کوتاه در استراتژی کوتاه مدت مثل نوسان گیری است. پس با ما همراه باشید.

نوسان گیری یک استراتژی برای معاملات در بورس است که معامله گر با نوسانات قیمتی سهام به سود می رسد.

ویژگی ها

نوسان گیری یکی از استراتژی های مربوط به تحلیل تکنیکال است.

معامله گر در این روش دید کوتاه مدت دارد، پس تایم فریم تحلیل کوتاه است.

این روش نسبت به استراتژی های بلند مدت و بنیادی ریسک بیشتری می طلبد.

برای معامله گرانی مناسب است که دید بنیادی ندارند و مایلند از نوسانات قیمت سهام استفاده کنند و سود ببرند. مثلا ممکن است فرد از آغازین ساعات شروع بازار بورس(۹ صبح) سهامی را بخرد و پس از چند ساعت یا چند روز بعد با فروش آن سود کند.

به طور کلی نوسان، تغییرات قیمت سهام در کوتاه‌مدت است. به افرادی که از نوسان قیمت‌ها کسب سود می کنند، نوسان گیر می‌گویند. نوسان گیری هم مانند دیگر استراتژی ها نیازمند آموزش و مهارت بالایی در زمینه تابلو خوانی و بازار خوانی است و تحلیل تکنیکال است. و افراد زیادی با تصور سود سریع بدون مهارت و تجربه وارد این حوزه شدند و متضرر شدند.

نکته مهم و کاربردی که در این مبحث نیاز به تسلط دارد، آن است که معامله گر در چه نقطه ای وارد خرید شود و در چه نقطه ای سهام خود را بفروشد، شناسایی صحیح این دو نقطه است که سود به ارمغان می آورد.

عوامل تاثیر گذار بر نوسانات سهام

عوامل مختلفی بر نوسانات قیمت سهام تاثیر می گذارند. رخداد های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی از یک طرف و تحرکات گروه های جهت دهنده در بازار بورس از طرف دیگر بر قیمت ها تاثیرگذارند.

عوامل و مسائل درونی شرکت ها و حتی سیاست گذاری های کلان شرکت ها در رابطه با سهام ها و اسرار پنهانی شرکت ها از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت ها هستند.

یکی از عوامل مهم در نوسان گیری ، وجود همین شایعات ، سیگنال های عامدانه و سوار شدن بر احساسات افراد و تشکیل صف های خرید و فروش است. به هرحال نوسانات از اقدامات و خرید و فروشهای احساسی معاملهگران ناشی می شود. همین که افراد یا گروهی با انتشار شایعاتی صحیح یا غلط، مثبت یا منفی برای سهامی خاص جوسازی می کنند و اصطلاحا ایجاد موج می کنند و دیگر افراد با سوار شدن بر این موج باعث ایجاد نوسان و دامن زدن به آن می شوند.

فرد معامله گر می بایست دقیقه به دقیقه قیمت ها، جو هیجانی بازار و اخبار و وضعیت سهام را چک و تحلیل کند.

نتیجه گیری

مهمترین نتیجه ایجاد این نوسانات، ایجاد حباب در قیمت سهام است. به همین دلیل است که عده ای از اقتصاد دانان با این روش مخالفند و معتقدند این روش سهام را از ارزش واقعی دور می کند و بورس را از حالت سالم خارج می کند.

استفاده از این روش در بورس نیاز به ریسک بالا و همانطور که گفته شد آموزش حرفه ای و تجربه بالا است. همان قدر که افراد سود می برند از نوسانات ، عده ای نیز متضرر می شوند ، پس توصیه می شوداین روش به عنوان رویکرد اصلی معامله گر در بازار بورس نباشد.

طبیعی است که این کار استرس بالایی دارد و ریسک زیادی را می طلبد چرا که وضعیت سهام به صورت پایدار نیست. در واقع سود آوری به این روش مقطعی است و ازطرفی چون خرید و فروش بیشتر انجام میشود هزینه کارمزد و مالیات نیز به همان دفعات کسر می گردد.

روش ها و اندیکاتورهای متعددی برای نوسان گیری تعریف شده است که تعریف و مطالعه آن ها از حوصله این مقاله خارج است.

با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.