ایزی سیگنال | بورس،فارکس،ارزهای دیجیتال،دلار

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

ارز های دیجیتال یا رمز ارز ها، ارزهایی هستند که به شکل مجازی ذخیره می شوند و انتقال می یابند و مبنای آن‌ها صفر و یک است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این ارز به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد. این مفهوم در مقابل واسطه‌های فیزیکی مانند سکه و اسکناس وسایر اوراق بهادار و بانکی مطرح می‌شود. ارز دیجیتال ویژگی‌هایی مشابه با ارزهای فیزیکی دارد، اما معمولاً تراکنش‌های انتقال سرمایه ارزهای دیجیتالی به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است.  اما هر ارز دیجیتالی ،ارز مجازی یا رمز ارز نیست. ایزی سیگنال

پول‌های دیجیتال مانند پول‌های فیزیکی، برای خرید کالا و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند اما می‌توانند به استفاده در مجامع خاص نیز محدود شوند. مثلاً می‌توان یک پول مجازی مخصوص یک بازی داشت. پول‌های دیجیتال مانند بیت کوین و آتریوم به عنوان «پول‌های غیرمتمرکز دیجیتال» شناخته می‌شوند؛ به این معنی که این پول بدون هیچ گونه پشتوانه فیزیکی است.

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه می دهند. اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین اجرا می شوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال (به جز توکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می شوند.

فناوری ارز دیجیتال ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

ارزهای دیجیتال محبوب

بیت کوین: بیت کوین اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال است. بیت کوین توسط فردی (یا افرادی) ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. ارزش کل بازار بیت کوین اکنون بیش از ۹۵ میلیارد دلار است.

اتریوم: در سال ۲۰۱۵ توسعه یافته است، اتریوم بلاک چین مخصوص خود را دارد به همین دلیل به آن بلاک چین دوم هم گفته می شود. اتریوم فقط یک روش پرداخت نیست. روی بلاک چین اتریوم، قرارداد های هوشمند غیرمتمرکز اجرا می شود. بیش از ۹۰ درصد توکن های موجود روی پلتفرم اتریوم فعالیت می کنند.

ریپل: ریپل یکی دیگر از پلتفرم های غیرمتمرکز مشهور است. ریپل در سال ۲۰۱۲ با هدف ایجاد ظرفیت تراکنش های بالا عرضه شد.

لایت کوین: این ارز با تغییراتی در بیت کوین مانند انجام سریع تر تراکنش ها و استخراج راحت تر، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.

تاریخچه ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۰۹ و بعد از فروپاشی مالی وال‌استریت پدیدار شد.

پیدایش این ارز به شخص یا گروهی به نام “ساتوشی ناکاماتو” منتسب است. او اولین سکه بیت کوین را در قالب ارز دیجیتال استخراج کرد. البته در آن زمان این ارز ارزش چندانی نداشت و حتی رایگان بود اما با گذشت زمان ، با فراگیر شدن محبوبیت آن قیمت آن افزایش چشمگیری یافت.

استخراج ارز دیجیتال

پروسه استخراج پول دیجیتال کاملا درباره‌ی زمان و توان به اشتراک‌ گذاشته شده در بلاک چین است؛ در واقع محلی که تراکنش‌های ارز دیجیتال در آن شبکه تایید می شوند.

استخراج خدمات دفترداری را با کمک سخت‌افزارهای کامپیوتری برای شبکه ارز دیجیتال فراهم می‌کند. نکته مهم آن است که فرآیند استخراج ارز های دیجیتال برق بسیار زیادی را مصرف می کند.

پس ازاستخراج مقداری کمی از رمز ارز به عنوان دستمزد یا پاداش به ماینر تعلق می گیرد، برای شروع فرآیند استخراج، یک استخراج‌کننده باید یک سیستم سخت‌افزار قدرتمند تهیه کند که شامل کارت گرافیک اختصاصی یا تراشه پردازش گرافیکی(GPU)، مدار مجتمع با کاربرد خاص و ابزار خنک‌کننده مناسب برای نرم‌افزار، اتصال همیشگی به اینترنت، بسته نرم‌افزاری استخراج ارز دیجیتال می‌شود. همچنین ماینر باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته و در یک استخر استخراج نیز عضو باشد.

منابع:

ویکی پدیا

bornacoin.com

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.