ایزی سیگنال | بورس،فارکس،ارزهای دیجیتال،دلار

معرفی کتاب: راهنمای بازارهای مالی

معرفی کتاب: راهنمای بازارهای مالی

چرا این بازارها به وجود می آیند و چگونه عمل می کنند؟

یادگیری و دانش اندوزی پیرامون اقتصاد و عملکرد بازار های مالی پیش از ورود به آغاز معامله گری در هر بازارمالی لازم و اجتناب ناپذیر است.

بنابراین الزام، به معرفی کتاب راهنمای بازار های مالی اثر مارک لوینسون و ترجمه ساغر منشی در سایت ایزی سیگنال می پردازیم.

این کتاب که با زبانی ساده و روان به نگارش در آمده است، در چهار فصل عمده به آموزش بازار ها می پردازد.

درباره نویسنده: مارک لوینسون، ویراستار سابق اقتصادی ومالی انتشارات اکونومیست و نویسنده ارشد نیوزویک است، وی به مدت ده سال به عنوان اقتصاد دان در شرکت جی پی مورگان چیس فعالیت داشته و همزمان همکار ارشد امور تجارت بین الملل شورای روابط خارجی در نیویورک بوده است. هم چنین از این نویسنده آثار بسیاری در زمینه های اقتصادی در نشریاتی نظیر کسب و کار هاروارد و روابط خارجی منتشر شده است.

فصل اول:چرا بازارها اهمیت دارند؟

نویسنده در این فصل به معرفی و تشریح مفاهیم کارکرد بازار، حجم بازارها،مقیاس میان مرزی، بررسی جزییات بین المللی، تاریخچه، سرمایه گذاران و مفاهیم مربوط، صندوق سرمایه گذاری مشترک، معامله گران الگوریتمی و …و به طور کلی هر آنچه که مربوط به بازار به همراه فاکتورهای وابسته می پردازد و با توضیح کارکرد هر یک به شرح اهمیت بازار می پردازد.

فصل دوم: بازار های تبادل ارز خارجی – فارکس

در این فصل نویسنده در ابتدا به آموزش مفاهیم این بازار اعم از بازار نقد، بازار آتی، بازار های اختیار معامله و دیگر بازارها، اهرم و چهار گروه اصلی بازیگران عرصه فارکس می پردازد. در ادامه به توضیح سایر مفاهیم فارکس می پردازد که البته این مفاهیم در اغلب بورس ها کاربرد دارد وفقط مختص به فارکس نیست.

فصل سوم: بازارهای پول

مانند فصل های گذشته این فصل نیز به بررسی اصطلاحات و مفاهیم،ابزار ها و البته معرفی بازار های پول می پردازد.

فصل چهارم: بازارهای قرارداد آتی و اختیار معامله

به نگارش نویسنده یکی از اساسی ترین کارکردهای بازار های مالی، مدیریت ریسک و یکی از بزرگترین این ریسک ها، زمان است. با این جمله فصل آغاز شده و به معرفی والزام بازار ها قرار داد آتی واختیار معامله می پردازد و در ادامه به انواع قرارداد ها، ارزیابی عملکرد، برندگان و بازندگان و تمامی عوامل موثر در این بازار به طور مفصل می پردازد.

این کتاب به دانشجویان و علاقمندان به بازار های مالی، علم اقتصاد و مدیریت مالی پیشنهاد می شود. خوشبختانه این کتاب آنقدر کامل و جامع به بررسی این چهار بازار پرداخته است، که پس از خواندن این کتاب ، خواننده حجم وسیعی از اطلاعات را به زبان روان و ساده دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.